Dorpsraad Beuningen
Gas terug zoekt vrijwilligers

27 april 2021

“Gas terug” is een initiatief van de Dorpsraad en energiecoöperatie Greuner.

Net als in Losser en De Lutte willen wij de inwoners van Beuningen de mogelijkheid geven te besparen op het gasverbruik door het zogenaamd waterzijdig inregelen van CV installaties.

Bij waterzijdig inregelen worden de radiatoren en/of vloerwarming zo ingesteld dat deze allemaal even veel warmte afgeven. Hierdoor is bijvoorbeeld niet de ene radiator erg warm en een andere een stuk minder. Hierdoor wordt het comfortabeler in huis en kan waarschijnlijk ook de cv keteltemperatuur worden verlaagd. Die werkt dan efficiënter. Dit kan resulteren in een vermindering van het gasverbruik van 10% tot soms wel 15%. Dat scheelt dus ook in de portemonnee. Ook kan vaak de draaisnelheid van de cv-pomp worden verminderd, waardoor de cv installatie minder geluid maakt.

Om dit te kunnen uitvoeren in Beuningen zoeken wij een aantal vrijwilligers, mensen die in de branche werken of gewerkt hebben of gewoon mensen die ook mee willen doen. De bedoeling is dat mensen die het nodig hebben een cursus krijgen, indien nodig online.

Wil je meedoen? Meld je dan aan bij de dorpsraad: info@dorpsraadbeuningen.nl

Het is de bedoeling dat het waterzijdig inregelen gedurende het komende stookseizoen wordt uitgevoerd.